Här dominerar kvinnorna!

Så lyfter 7A kvinnligt ledarskap – över 80% kvinnor i ledningsgruppen.

Bakom kulisserna: Fullspäckade aktiviteter på 7A:s anläggningar!

Fullt upp på 7A:s coworking-anläggningar - följ med bakom kulisserna!

Community Week på 7A är tillbaka! ”En vecka fylld av aktiviteter - öppet för alla för att visa vad coworking innebär!"

7A:s Community Week är tillbaka och den 29/1-2/2 öppnar de upp alla sina anläggningar för allmänheten – och för den som aldrig provat på coworkinglivet ger detta en chans att få testa på 7A för en dag.

7A för alla dina tillställningar! - Från konferens till Babyshower.

7A för alla dina tillställningar! - Från konferens till Babyshower.

Konferenser med det lilla extra hos 7A!

På 7A strävar vi alltid att göra det lilla extra för våra gäster, något som sätter guldkant på konferensen eller mötet. Som exempel omdekorerades ett av våra konferensrum på 7A Odenplan till ett julinspirerat godisrum under december månad. Läs mer om vad vi kan erbjuda dina konferenser på vår hemsida!

Kontor för husse och matte!

7A:s hundvänliga citykontor ligger placerade på Odenplan, Strandvägen samt Vasagatan.

7A stärker upp med ny försäljnings- och marknadschef

7A välkomnar Louise Bjurenvall som försäljnings- och marknadschef i månadsskiftet maj/juni. Med en omfattande erfarenhet från hotell-, mötes och coworkingbranschen, där hon närmast haft rollen som Commercial Manager på Unity, kommer Louise att kunna bidra till att ytterligare stärka 7As varumärke och position på marknaden.

Upptäck fördelarna med att välja ett coworking space för ditt nästa kontor

Coworking-anläggningar blir alltmer populära för företag i alla storlekar. I stället för att hyra traditionella kontorslokaler väljer många företag delade arbetsutrymmen där personer från olika branscher arbetar sida vid sida. Det finns en mängd fördelar med att välja en coworking-anläggning för ditt nästa kontor.

Baby Journey berättar: Så har 7A varit en del av vår resa

Baby Journey pekar på flera fördelar med att vara hyresgäst på 7A. Sedan lanseringen av appen i oktober 2020 har företaget vuxit från två anställda till 20, vilket har förändrat deras förutsättningar och behov av kontorslösningar. Fördelen med 7As flexibla avtal har därför varit avgörande för Baby Journey. Idag använder de sitt kontor på 7A Centralen som ett satellitkontor och uppskattar även Busi

Öka effektiviteten och kreativiteten med en extern konferenslokal

Att boka en extern konferenslokal med kunnig personal och inspirerande miljöer är en väl genomtänkt investering. Du kan lita på att du får professionell service och teknisk utrustning som skapar en bra upplevelse för mötesdeltagarna. Genom att byta miljö och ge deltagarna nya intryck främjas kreativiteten och produktiviteten under mötet.

5 viktiga delar att tänka på när du letar efter nya kontorslokaler

Att välja rätt kontorslokal kan vara en spännande och utmanande uppgift. Genom att överväga hyrestidens längd och dess flexibilitet, kontorets läge, anpassningsmöjligheter, kostnad per person och de servicetjänster som ingår kan du hitta en plats som uppfyller ditt företags unika behov. Ta dig tid, ställ frågor för att vara säker på att du väljer den perfekta platsen för ditt företag. Kontakta oss

7A utsedda till Årets Mest Hållbara Coworking 2022

7A Office & Lounge är vinnare i kategorin "Mest Hållbara Arbetsplats Året 2022" i tävlingen "Årets Coworking Award Stockholm".

Därför är coworking framtidens arbetssätt

Coworking-lösningar är hetare än någonsin. Flexibla kontor ger ökad frihet för både företag och medarbetare. Och för varje år som går är det fler som upptäcker det. Under senaste årtiondet har branschen haft en imponerande tillväxt. Experterna ser inte heller att utvecklingen kommer att vända, tvärtom ser den ut att ta ännu mer fart framöver. Men varför har det här arbetssättet blivit så populärt?

Exklusiv takterrass för alla typer av event – mitt i Stockholm city

Planerar du inför ett unikt företagsevent, en sommarskön grillfest eller ett storslaget födelsedagsfirande? På 7A Odenplan hittar du en fantastisk takterrass som ingen annanstans i Stockholm city.

Konferensen på 7A blir Svanenmärkt

Konferensverksamheten på 7A har nu genomgått och klarat av Svanens mycket omfattande miljö- och klimatgranskning. 7A får därmed Nordens officiella miljömärkning – Svanenmärkningen. Miljömärkningen garanterar bland annat att 7A tar bred hänsyn till flera olika hållbarhetsaspekter i det dagliga arbetet.

För vilka företag passar det att sitta på en coworking-anläggning?

Vilka typer av företag har mest att vinna på att välja coworking? Inget företag är det andra likt. Det finns alltid något som skiljer din verksamhet från en annan. Men något som alla företag har gemensamt är att de behöver en plats att sitta och arbeta på.

Årskrönika av Susanne Lindqvist, vd för 7A

Efter två tuffa pandemiår har vi under 2022 äntligen kunnat välkomna tillbaka alla våra hyres- och konferensgäster utan att behöva ta hänsyn till några restriktioner. Och våra mötesplatser är återigen fulla av engagerade och inspirerande människor, något som vi är fantastiskt glada över!

Stefan Kesak blir ny CFO för 7A

7A har utsett Stefan Kesak till ny CFO i bolaget. Han efterträder Susanne Lindqvist efter att hon i september tidigare i år utsetts till ny vd för 7A. "Jag ser fram emot att hjälpa 7A till fortsatt tillväxt och att få jobba med alla kompetenta medarbetare."

Därför ska du välja coworking framför hemmakontoret

Kontorets viktiga funktion som mötesplats står fortfarande starkt. Trots pandemi och utvecklingen med hybridarbete. I den här texten ger vi dig fem starka skäl till att faktiskt åka in till kontoret på morgonen i stället för att stanna hemma.

Vi som jobbar på 7A: Josephine Staedler

Josephine Staedler har arbetat hos oss på 7A sedan mars 2022 som Sales Supervisor för vår konferens- och eventverksamhet. I sin roll ansvarar Josephine för 7A’s konferenssäljare samt alla de konferensförfrågningar som kommer in till våra tre konferensanläggningar i Stockholm city. Uttrycket ”spindeln i nätet” stämmer otroligt väl in på Josephine.

Bli en bättre nätverkare med coworking på 7A

En av alla fördelar med att sitta på en coworking-anläggning är chansen till nätverkande. Coworking är oslagbart när det kommer till spontant nätverkande i miljöer där alla branscher finns representerade. På 7A ger vi våra hyresgäster alla de bästa förutsättningarna till att lära känna varandra bättre.

Greensteps tillväxtresa ställde nya kontorskrav – hittade rätt på 7A Posthuset: ”Flexibiliteten är jätteviktig”

Fredrik Öhrn, partner och vd på Greenstep, berättar om fördelarna med flytten till 7A Posthuset. "Det känns väldigt bra att ha en flexibel kontorslösning."

5 viktiga faktorer som skapar en bättre arbetsmiljö

Vår omedelbara omgivning har stor påverkan på hur vi mår på jobbet. Flera olika omständigheter spelar in. I den här texten går vi igenom de viktigaste faktorerna som tillsammans skapar en bättre arbetsmiljö!

Detta är skillnaden mellan traditionella kontorshotell och modern coworking

Hur skiljer sig egentligen modern coworking ifrån ett traditionellt kontorshotell? Branschen är i ständig utveckling och mycket har hänt under senaste årtiondena. Experterna är överens om att kontoret kommer att ha fortsatt stark ställning trots mer distansarbete och hybridmöten.

7A nysatsar på kontorshotell i Centralposthuset – frigör 500 kvadratmeter kontorsyta

7A expanderar coworking-ytan i historiska Centralposthuset med 500 kvadratmeter ny kontorsyta fördelat på fyra objekt "Vi är väldigt stolta över att få visa upp våra nya, unika objekt i Centralposthuset. Det är häftigt att ställa i ordning moderna och fullutrustade kontorsytor i miljöer som bär på en så rik historia", säger Ida Tengman, försäljningschef på 7A.

7A tipsar: Enkla sätt att få in mer rörelse under arbetsdagen

"Genom att bryta stillasittandet, om så bara för några minuter, får du ny energi samtidigt som oro, ångest och fysiska besvär minskar", säger Sofia Sjögren, Head of Unit på 7A Posthuset.

7A erbjuder Stockholm citys bästa julbord i unika och flexibla lokaler

Boka en fantastisk julbordsupplevelse på någon av 7A's flexibla konferensanläggningar mitt i Stockholm city.

7A tipsar: Så blir du ett mingelproffs – 5 viktiga nycklar

Här ger vi dig fem fungerande tips som du kan använda dig av när det är dags att mingla!

7A berättar: Så byggdes Centralposthuset – ett av Stockholms mest kulturhistoriska hus

7A berättar historien om när Centralposthuset byggdes mitt i Stockholm city. Ett praktfullt hus med stort kulturhistoriskt värde!

Hur är stämningen på jobbet? Här är 5 tecken på bra företagskultur

Hur är stämningen på jobbet? 7A ger dig 5 tecken som visar på bra företagskultur!

Susanne Lindqvist blir ny vd för 7A

Susanne Lindqvist blir ny vd för 7A med start den 1 september 2022. "Det känns superspännande att få anta rollen som vd för 7A och tillsammans med alla andra fantastiska kollegor få fortsätta bygga och utveckla detta bolag", säger hon.